Zoek vrijwilligers

Jij bent aan het vechten voor je leven. Alleen dat al kost veel energie, zowel geestelijk als lichamelijk. Daarnaast gaat alles door… Je gezin, je familie, vrienden, je werk, je huishouden. Bezoeken met specialisten, behandelingen. Je voelt je misschien moe, hebt pijn, bent verdrietig en weet het soms ook even niet meer… En dan moet je ook nog proberen om geld bij elkaar te halen voor een behandeling in het buitenland? Dat is een grote stap en dat kun je niet alleen. Daarvoor heb je hulp nodig.

Vrijwilligers
vrijwilligers
Ga op zoek naar mensen die je willen helpen en ondersteunen. Eerst in de vertrouwde familiaire en/of vrienden kring, maar zoek ook naar vrijwilligers die je goed kent en vertrouwt, die een bepaalde kennis hebben op het gebied van campagne voeren maar iets verder van je af staan. Zij kijken wellicht anders tegen bepaalde zaken aan omdat ze iets verder van je af staan. Zij zullen beslissingen nemen op basis van hun professie. Jij misschien meer op basis van emotie. Die combinatie van beide is goud waard.

Stel een projectmanager aan
vrijwilliegers_projectmanager
Wanneer je vrijwilligers hebt gevonden, laat de vrijwilligers dan met elkaar samenwerken. Stel een projectmanager aan die alles regelt en de mensen aanstuurt voor je crowdfunding actie. Hij/zij is het eerste aanspreekpunt, waardoor jezelf niet alles zelf hoeft te doen en gefilterde informatie krijgt bij het nemen van beslissingen. Daarnaast neemt een projectmanager veel praktische zaken uit handen. Laat de projectmanager de vrijwilligers uitnodigen (fysiek thuis of bijvoorbeeld via Skype) en praat de campagne eens goed door. Wat hoop je? Wat verwacht je? Spreek het uit. Maak het kenbaar.

Zoek ook iemand die jou helemaal begrijpt en beslissingen kan nemen voor jou op momenten dat jij het niet kunt. Want de campagne moet door. Ook (of juist) op momenten dat het wat minder gaat.

Kwaliteiten
vrijwilliegers_team
Denk ook na wie in jouw familie-, vrienden-, kennissenkring kan helpen en wie welke kwaliteiten heeft. Denk aan kennis op het gebied van:

  • website; het bouwen van een site, het beheren van content
  • social media; het openen van accounts voor jouw doel, bijhouden van je social media-accounts, plaatsen van berichten en/of reacties
  • contacten bij de media; voor het benaderen van lokale bladen, maar denk bijvoorbeeld ook aan radio, televisie (Hart van Nederland), of regionale omroepen
  • contacten bij bijvoorbeeld lokale middenstand, sportverenigingen, kerken, dorpshuizen en meer om jouw acties onder de aandacht te brengen
  • het opstarten van acties voor jouw goede doel; dan hoef je daar zelf niet alle energie in te steken

De projectmanager staat in verbinding met deze personen en stemt alles ook af, uiteraard in overeenstemming met jou. Op deze manier breng je de kennis en mogelijkheden samen.

Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *